Manuál šťastného klienta reklamnej agentúry

Rozhodujete sa zahájiť spoluprácu s reklamnou agentúrou, no neviete, čo od nej očakávať? Pripravili sme si pre vás 9 overených odporúčaní, ktorých dodržiavanie z vás urobí spokojného klienta.

šťastný klient reklamnej agentúry


1) Na spoluprácu s agentúrou si na úvod vyčleňte dostatok času

Marketing je o vašej prezentácii, o pocite, ktorý vyvolávate vo vašich zákazníkoch. Je to, ako keď sa prvýkrát zoznamujete. Čo poviete vášmu zákazníkovi? Čas, ktorý venujete agentúre, je práve o tom. Najprv musíme pochopiť váš produkt alebo službu, aby sme jej mohli dať pútavý obal, ktorý zaujme vašu cieľovú skupinu zákazníkov.

V úvode spolupráce sa vás budeme neúnavne pýtať na rôzne aspekty vášho biznisu. Budeme zisťovať viac o vašej vízii, zákazníkoch, príbehu. Bez týchto informácií jednoducho nepostavíme marketing, ktorý osloví vašich zákazníkov.

Ďalej bude potrebné schvaľovať naše nápady – grafiku, reklamné texty, hlavnú myšlienku marketingových kampaní. Pretože úsilie investované do marketingu sa vám mnohonásobne vráti v podobe dobrého mena vašej značky a spokojných zákazníkov.

2) Na fungujúci marketing potrebujete dostatočný rozpočet

Plánujete na marketing vyčleniť mesačne iba zopár eur? V takom prípade agentúra s najväčšou pravdepodobnosťou nesplní vaše očakávania.

Marketing je ako stavba rodinného domu. Ak máte k dispozícii 100 000 €, stavebná firma vám postaví iba veľmi malý domček. Svoj účel splní, ale nikdy sa nebude môcť porovnávať s honosnejšou stavbou za 800 000 €.

Podobne ako pri stavbe domu, ani v marketingu nemožno očakávať, že niekoľko stoviek eur mesačne prinesie rovnaké výsledky ako niekoľkotisícový rozpočet. 

3) Je na škodu zasahovať do práce agentúry 

Agentúra je vaším rovnocenným partnerom, lebo ju tvorí viacero špecialistov na konkrétnu oblasť marketingu. Svoje skúsenosti a znalosti využívajú na to, aby vašej značke pomohli prosperovať.

Ani pre jednu stranu nie je výhodné, ak si marketéri z jednej agentúry nemôžu plnohodnotne robiť svoju prácu. Predstavte si, že vám pripravujeme nový web. Za koncept aj texty zodpovedáme my, no grafika je na pleciach inej agentúry s odlišnou predstavou o vizuálnej komunikácii vašej značky.

Keďže robíme komplexný marketing, v takomto prípade nemôžeme naplniť našu marketingovú víziu a zaručiť sa za optimálne výsledky.

Z toho vyplýva, že ak agentúra nemá projekt na 100 % pod kontrolou, môže sa stať, že nedopadne podľa vašich očakávaní.

V záujme úspechu vašej značky odporúčame dôverovať vašej agentúre. Uvidíte, že výsledok bude stáť za to.

4) Oplatí sa robiť veci inak

Úlohou agentúry je posúdiť aktuálny stav vášho marketingu, nájsť prípadné nedostatky a navrhnúť riešenia, ktoré zlepšia jeho efektivitu či výkonnosť.

Ak sa bojíte zmeny, pravdepodobne budete sklamaní. Sme inovátori, posúvame váš biznis a marketing na vyššiu úroveň. Robíme veci inak, a práve vďaka tomu dokážeme prísť s novými riešeniami, ktoré oslovia vašu cieľovú skupinu zákazníkov.

Prinášame napríklad tieto inovácie:

Nebojte sa meniť veci, ktoré vám doteraz neprinášali výsledky, a buďte otvorení zmenám, ktoré budú fungovať.

5) Agentúra nie je bezduchý vykonávateľ vašich prianí

Kreatívna reklamná agentúra má priniesť nový pohľad na váš marketing, vniesť doň nové nápady, prípadne ho postaviť na nových základoch. Iba tak môžete dosahovať lepšie výsledky.

Sme vaším partnerom. Máme dlhoročné skúsenosti a know-how, vďaka ktorým dokážeme pomôcť vášmu biznisu. Využite preto možnosť nechať si poradiť od profíkov, ktorí sa v marketingu pohybujú dlhý čas a pomohli desiatkam klientom dosiahnuť svoje ciele. Koniec koncov, kvôli tomu sme tu pre vás.

6) Rozhodujú dáta, nie dojmy

Účinný marketing sa zameriava na potreby a problémy vašich zákazníkov. Aby sme sa neriadili iba vašimi pohľadmi, ale získali viac relevantných názorov (pocitov), uskutočňujeme tzv. kvalitatívne marketingové prieskumy. Vďaka nim vieme lepšie porozumieť vašej cieľovej skupine zákazníkov a postaviť efektívny marketing, ktorý ju osloví.

Každý náš marketingový krok vedú fakty a argumenty. Na prácu reklamnej agentúry by ste sa preto nemali pozerať optikou, či sa vám texty alebo grafika páčia, ale či oslovia vašich (potenciálnych) zákazníkov.

7) Nerozhodujú nepodstatné detaily 

Nie každé slovíčko je naozaj dôležité a nie každá úprava grafiky či textov má zmysel. V priemere máte totižto iba 2 sekundy, aby ste vášho potenciálneho zákazníka zaujali. Ak vám agentúra hovorí, že vami požadovaná zmena nebude mať vplyv na výsledky, dôverujte jej.

Ako zistíte, či váš marketing prináša, čo má? Sledujte, či dosahujete dlhodobé ciele (1 – 3 roky), ktoré ste si spoločne s agentúrou vytýčili. To je jediný podstatný ukazovateľ úspešnosti, na ktorý by ste sa ako klient mali zamerať.

V opačnom prípade budeme musieť meniť pôvodné návrhy, čo vás bude stáť viac času i peňazí a v konečnom dôsledku predĺži vaše čakanie na spustenie projektu a samotné výsledky.

8) Čím rýchlejšie sa budete rozhodovať, tým lepšie

V marketingu funguje zlaté pravidlo: je lepšie ísť von s nedokonalým produktom alebo službou ako s ničím. Čím dlhšie sa budete rozhodovať, o to neskôr dosiahnete ciele, ktoré sme si spoločne vytýčili. A čas sú pre každého podnikateľa peniaze.

9) Vyberte si osobu zodpovednú za komunikáciu

Máte na marketing odlišný názor ako vaši kolegovia? Odporúčame dohodnúť sa na jednom postoji a zvoliť si osobu, ktorá bude prezentovať vaše spoločné názory.

Iba zriedkavo sa stane, že majú všetci na strane klienta rovnaký pohľad. Reklamné agentúry preto neraz bojujú s rôznymi očakávaniami a želaniami viacerých ľudí, a tak vznikajú nedorozumenia a chaos. Takto sa inak výborne rozbehnuté marketingové aktivity môžu zrútiť ako domček z kariet a váš marketing odsúdite na neúspech.

Freelancer alebo reklamná agentúra?

Mnoho klientov nechápe, aké výhody prináša reklamná agentúra. Nedokáže jej prácu nahradiť freelancer, teda marketér na voľnej nohe? Odpoveď znie nie.

Predstavte si, že staviate rodinný dom na mieru. Zavoláte si murárov, elektrikára, klampiara, maliarov a ďalších profesionálov, no zrazu zistíte, že so stavbou máte viac starostí a stávate sa koordinátorom všetkých majstrov, v našom prípade freelancerov.

Ak by ste vedeli vopred, koľko času ušetríte, keď všetkých dodávateľov za vás vyrieši stavebná firma, pravdepodobne by ste postupovali inak. Stavebná firma je v našom prípade reklamná agentúra.

Agentúra zastreší koordináciu a realizáciu celého projektu, zatiaľ čo freelancer je zvyčajne odborníkom iba na jednu oblasť marketingu.

Záver

Spolupráca s agentúrou nie je pre každého. Marketingová agentúra nevyrieši problémy s vašimi procesmi vo firme, nezlepší kvalitu vášho produktu alebo služby, nezmení správanie vášho zákazníka ani podmienky reklám na Facebooku či Instagrame.

Vie však dať kvalitnému produktu lákavý obal a prezentáciu, ktorá osloví vašich zákazníkov. Prinesie vám kreativitu, inovácie, nový pohľad na váš biznis a taktiež upozorní na nedostatky, ktoré ste doteraz prehliadali. Jednoducho, získate „out-of-the-box“ myslenie.

Pevne veríme, že keď sa budete riadiť našimi odporúčaniami, vaša spolupráca s marketingovou agentúrou bude úspešná.

Hľadáte kvalitný marketing na mieru pre vašu firmu? Prinesieme systém do marketingu aj vám.