Prečo je kvalitatívny marketingový prieskum dôležitý?

Neviete, čo by motivovalo vašich (potenciálnych) zákazníkov k tomu, aby nakúpili práve u vás? Riešenie je veľmi jednoduché: nechajte si urobiť kvalitatívny marketingový prieskum skúsenou agentúrou.

kvalitatívny marketingový prieskum

Cieľom je získať úprimný názor vašej cieľovej skupiny zákazníkov na rôzne aspekty vášho produktu, služby, značky alebo biznisu. Na rozdiel od kvantitatívneho prieskumu trhu (tzv. áno/nie prieskum) vašim zákazníkom kladieme otvorené otázky, ktoré vyžadujú dlhšie odpovede.


Výhody kvalitatívneho marketingového prieskumu

Marketingový prieskum vám prinesie hodnotné dáta. Tieto vám pomôžu postaviť marketing, ktorý osloví vašu cieľovú skupinu zákazníkov.

Od vašich zákazníkov môžete získať napríklad takéto údaje:

  • kde trávia najviac času,
  • aké problémy chcú (vy)riešiť,
  • aké emócie spájajú s vašou značkou,
  • ako sa o vašej značke, produkte alebo službe dozvedeli,
  • akým spôsobom im pomohla vaša služba alebo produkt,
  • čo by na vašom produkte alebo službe vylepšili, zmenili alebo upravili,
  • aké najväčšie výhody vidia vo vašom produkte alebo službe v porovnaní s konkurenciou. 

Každý kvalitatívny marketingový prieskum je jedinečný: pripravujeme ho na mieru vášmu produktu, službe, značke a biznisu. Z tohto dôvodu budú aj získané údaje unikátne pre váš biznis.

Prieskum trhu ako základ vášho (online/offline) marketingu

Výstupy (dáta) z kvalitatívneho marketingového prieskumu využíva reklamná agentúra naprieč celým vaším marketingom.

Základom je však marketingová stratégia, ktorá bez úprimných názorov vašich (potenciálnych) zákazníkov neprinesie požadované výsledky.

Namiesto toho, aby sme „hádali“, čo chcú vaši zákazníci, a dúfali, že ich naším marketingom oslovíme, stavíme na istotu v podobe „tvrdých“ dát z prieskumu.

Získané údaje nám pomáhajú nastaviť:

Ako robíme kvalitatívny marketingový prieskum?

  1. Najprv sa oboznámime s vaším biznisom, značkou, produktom alebo službou.
  2. Pripravíme otázky, ktoré považujeme za dôležité, a posunieme vám ich na schválenie.
  3. Vypýtame si od vás zoznam klientov (potenciálni, noví a stáli), ktorých bude potrebné z vašej strany o prieskume vopred oboznámiť a vypýtať od nich súhlas. Chceme pracovať iba so zákazníkmi, ktorí majú o takýto typ prieskumu skutočný záujem. Cieľom prieskumu nie je ľudí otravovať, ale vypočuť si ich názory a pomôcť vašej značke.
  4. Náš špecialista na prieskumy obvolá dodané kontakty.
  5. Náš marketingový stratég vyhodnotí získané údaje z prieskumu a pripraví prehľadnú prezentáciu.
  6. Na záver vám výsledky prieskumu odprezentujeme.

Kvalitatívny marketingový prieskum v 6 krokoch

postup prieskumu


Ako vyzerá náš výstup?

Ako sme už spomínali, žiaden kvalitatívny marketingový prieskum nie je rovnaký. Každý prinesie iné dáta.

Príklad č. 1

prieskum trhu

Vďaka kvalitatívnemu marketingovému prieskumu zistíme, ako sa dostaneme k vašej cieľovej skupine zákazníkov.

Príklad č. 2

zmýšľanie klienta

V prieskume sa ponoríme do hláv vašich klientov a získame úprimný pohľad zákazníkov na váš produkt, službu, značku alebo biznis.

Príklad č. 3

rozhodovací proces

Hádate, čo chcú vaši zákazníci? Marketingový prieskum vám dá na túto otázku presnú odpoveď.

Čo nasleduje po prieskume?

marketingová stratégia


Zhrnutie

Kvalitatívny marketingový prieskum je, zjednodušene povedané, prieskumom spokojnosti vašich zákazníkov.

Prinesie vám cenné dáta od vašich (potenciálnych) zákazníkov, na ktorých môžete postaviť účinný marketing, ktorý osloví vašu cieľovú skupinu zákazníkov.

Ak nechcete robiť marketing „halabala“, ale chcete mu dať systém, budeme radi, ak sa obrátite na Wisible.

Odporúčame vám aj tieto články:

Hľadáte kvalitný marketing na mieru pre vašu firmu? Prinesieme systém do marketingu aj vám.