Ponúkate svoju službu a rozmýšľate nad webom? Tento blog je určený pre vás.
Prezentácia na webe, ak ste firma a ak ste podnikateľ – jednotlivec, má síce spoločné základy, ale tiež svoje odlišnosti. Ak ponúkate službu alebo vlastné výrobky a idete takpovediac s kožou na trh, web sa stáva vašou osobnou výpoveďou. Na konkrétnom webe nášho klienta vám ukážeme špecifiká, a ako svoju stránku urobiť čo najpútavejšou.
Oliver Korbaš je mladý podnikateľ v oblasti finančného sprostredkovania. Stretli sme sa, lebo chcel svoj vlastný web, ktorý ho predstaví ešte pred osobným stretnutím s klientom a na ktorom bude komunikovať aj svoje postoje k jednotlivým finančným témam.
Oliver prišiel s predstavou, že chce mať web, komunikovať na ňom svoje služby a osloviť ľudí na spoluprácu. Ako však bude samotný web vyzerať, ako sa bude členiť a hlavne koho chceme webom osloviť (cieľová skupina), to sme už definovali spoločne.
Klientovi sme po spoznaní jeho biznisu pripravili koncept – čiže schému webu, rozmiestnenie prvkov spolu s textami. Ak teda uvažujete o svojom vlastnom webe, zamyslite sa nad tým, čo chcete ľuďom povedať, ako ho budete členiť na jednotlivé podstránky, aký je jeho obsah, a nakreslite si na papier jeho štruktúru. Vždy sa dívajte na web očami návštevníka, ktorý o vás počuje prvýkrát. Predstavte mu preto na hlavnej stránke seba a oblasť, v ktorej pôsobíte. Nezabudnite na výhody, ktoré spoluprácou s vami získa. O tom, ako vytvoriť dobrý koncept, sa dočítate tu.
Začínate písať text na vlastný web a neviete ako na to? Predstavte si pred sebou človeka, ktorému chcete vysvetliť, čo robíte. Čo všetko tento človek potrebuje vedieť, aby pochopil úžitok, ktorý mu môžete priniesť? Sústreďte sa viac na riešenie problémov návštevníkov vášho webu ako na vymenúvanie výhod vašej služby. Ľudia hľadajú v prvom rade informácie a spôsoby riešenia ich otázok.
Ľudia strácajú pozornosť už pri prvom slove, ktorému nerozumejú. Ak ste odborník vo svojej oblasti, ale ponúkate službu ľuďom, ktorí v danej oblasti nie sú tak doma ako vy, dajte si záležať na tom, aby ste komunikovali jednoducho a jasne. Oliver napríklad presne vie, čo je RPMN, ako funguje zložené úročenie, prečo diverzifikovať portfólio a pod. Snaží sa však komunikovať hodnotu jeho služby tak, aby ju pochopili aj tí, pre ktorých financie nie sú koníčkom ako pre neho samotného.
Budete ľuďom na webe tykať alebo vykať? Chcete byť viac formálni alebo žoviálni? Ľudia vo všeobecnosti uprednostňujú uvoľnenejšiu komunikáciu, ale vždy zvažujte podľa toho, v akej oblasti pracujete, a tiež to, aká ste osobnosť. Aj na webe komunikujte tak, ako je vám to prirodzené.
Texty skráťte na minimum. Premyslite si myšlienky, ktoré chcete komunikovať na webe, a skúste ich povedať čo najjednoduchšie. Nezabudnite, web slúži tak, ako všetko ostatné, čo robíte, na vytváranie vzťahu s vašimi potenciálnymi klientmi. Aj texty sú vašou osobnou výpoveďou. Naši klienti si však nie vždy trúfajú napísať texty na celý web. Potom, čo už rozumieme ich biznisu, spoznáme ich ako ľudí a tiež spôsob ich komunikácie, často im texty pripravíme my. Po vzájomnej konzultácii vieme dospieť k pútavým a výstižným textom, s ktorými sa klient vie stotožniť. Ani s Oliverom to nebolo inak. Navrhli sme mu texty, kde boli zakomponované kľúčové slová a štruktúra konceptu webu. Oliver si ich dotvoril podľa seba, aby sa s nimi úplne stotožnil.
Vašu webovú stránku oživia vaše vlastné fotografie. Dodajú jej osobný nádych, ktorý nezískate ani tými najlepšími fotografiami z databanky. Vaše snímky dodajú webu úplne iný rozmer a posunú ho na vyššiu úroveň. Fotografie však musia byť kvalitné. Oliverovi sme odporučili skúseného fotografa. Profi fotografovanie nie je pre mnohých bežnou činnosťou a tak sa často stáva, že sa ľudia necítia prirodzene. Náš fotograf Paly hovorí, že fotografia nie je pekná alebo škaredá, na fotografii sa môžete len dobre a zle cítiť. A to aj vidieť. S Oliverom pracoval dôsledne a je zjavné, že Oliver sa cítil výborne. Vlastné snímky má na celom svojom webe. K fotografovaniu sa pridalo aj nakrúcanie videovizitky; vďaka nej sa Oliver predstaví viac a ľudia majú možnosť vnímať ho ešte predtým, ako sa s ním stretnú. Ľudia po pozretí videovizitky získajú pocit, že vás už trošku poznajú.
Pozitívny názor vašich súčasných zákazníkov a klientov môže byť kľúčovou vecou pri rozhodovaní zákazníka o tom, či nakúpi u vás alebo u konkurencie. Navyše takáto referencia vás opíše aj ako človeka, čo môže u potenciálnych klientov vzbudiť dôveru. Pýtajte si preto referencie, ideálne s dovolením použiť fotografiu a meno. Návštevník webu tak získa presvedčenie, že daná referencia je skutočná. Najobľúbenejšie sú videoreferencie. Ak nemáte prostriedky na nakrútenie profi referencií, postačí vám aj váš telefón. Obsah je dôležitejší než forma. K videoreferencii však pridajte aj textový výňatok z nej. Ak niekto nebude chcieť pozerať video, prečíta si to najdôležitejšie. Oliverove referencie si môžete pozrieť tu.
Ak chcete získať kontakty, e-book je jedným z najlepších spôsobov, ako sa k nim dopracovať. E-mail vám ľudia poskytnú za hodnotnú informáciu, ktorú v ňom môžu získať. A vy aj v budúcnosti budete môcť komunikovať s daným človekom prostredníctvom e-mailov a postupne s ním budovať vzťah. Oliver si e-book písal sám, my sme mu ho skorigovali zo štylistickej stránky. Text sme potom vložili do grafiky a vznikol príjemný a prehľadný návod, vďaka ktorému si usporiadate svoje financie. Môžete si ho stiahnuť priamo na webe oliverkorbas.sk. E-book sme nazvali pútavo: 7 krokov, ako si upratať vo svojich financiách. Vďaka číslovke ľudia presne vedia, čo ich čaká. Ak ich názov zaujme, zanechajú vám svoj e-mail, kam im e-book pošlete, a získavate cenný kontakt, ktorý v budúcnosti možno pretavíte do biznisu.
Web je len začiatok. Načo mať web, keď o ňom nik nevie? Preto už pri rozmýšľaní o webe sa zamyslite nad tým, ako dáte svetu vedieť, že existuje. Budem mať napríklad aj svoju Facebook page? Ak áno, ako využijem web na podporu svojej FB stránky a naopak? Ako budem posielať ľudí zo svojho FB na web, aby si prečítali o mojej službe viac? Budem robiť Google reklamy? Ak áno, mám web urobený tak, aby som vedel cieliť reklamy, ako potrebujem? Napríklad Oliver má konkrétnu podstránku na jednotlivé služby. Ak budem teda robiť reklamu s cieľom osloviť ľudí, ktorí rozmýšľajú nad úrazovým poistením, z reklamy ich prekliknem rovno na podstránku, ktorá hovorí presne o tejto službe.
Rada na záver:
Hovorí sa, že sklamanie sú zle nastavené očakávania. Neočakávajte teda od svojich návštevníkov, že budú robiť veci inak, ako ich robíte vy alebo vaše okolie, a nebudete sklamaní. Sami možno nekúpite produkt len preto, lebo ste práve videli reklamu naň. Nebudete čítať dlhý jednoliaty text, ale očami sa snažíte zachytiť podstatu a podobne. Nečakajte preto, že keď niekto príde na váš web, hneď nakúpi.
Hľadáte kvalitný marketing na mieru pre vašu firmu? Prinesieme systém do marketingu aj vám.