Kritika či negatívna poznámka môže vyznieť na prvý pohľad nevinne. No sociálne siete poskytujú veľký priestor na to, aby sa človek mohol vyventilovať zo svojej frustrácie, hnevu a nenávisti. Dá sa na to však pozrieť aj z inej strany. Pokiaľ sa stávate objektom kritiky, môže to znamenať, že jednoducho ľuďom nie ste ľahostajní a že sa o vás zaujímajú natoľko, aby vás riešili. Áno, je pravda, že na sociálnych sieťach sa stretávame už aj s extrémne nepríjemnými komentármi, ktorými by sa mohli zaoberať aj orgány činné v trestnom konaní. Avšak takýto príspevok môže byť niekedy aj dobrou školou pre vás ako značky. Školou, ako byť lepším a napredovať.
Ponúkame vám zopár tipov, ako reagovať na kritiku a hejty, ktoré dostávate na sociálnych sieťach.
Či už ste uviedli nesprávny údaj alebo máte gramatickú chybu. Vaši sledovatelia určite skôr pochopia vašu omylnosť ako výhovorky. Keďže ľudia rýchlo reagujú na príspevky, nikdy ich nemažte, aj keď zistíte, že ste sa pomýlili. Určite je lepšie, ak sa obhájite. Veď nikto nie je neomylný.
Na reakciu od hejterov skúste použiť napríklad vtip (pozor, nie výsmech), nadhľad, odbornosť, profesionalitu. Nesnažte sa však príliš argumentovať či vysvetľovať, pretože zarytý hejter si pôjde aj tak stále svoje a komunikácia sa zbytočne vyhrotí. Nedajte mu jednoducho možnosť, aby sa jeho nenávisť a kritika nabaľovali. Hovorí sa, že múdrejší ustúpi, nie?
V súčasnosti zákazníci očakávajú, že im cez sociálne siete bude značka alebo spoločnosť odpovedať rýchlo, ideálne hneď. Správnou a rýchlou reakciou môžete predísť tomu, aby sa hejt rozšíril aj na iných vašich sledovateľov.
Ak sa vo vašom profile objavia nepríjemné komentáre, ktoré by bolo najjednoduchšie zmazať, nerobte tak. Nikdy neviete, či si ich už niekto medzičasom neuložil ako screen shot a vymazanie komentára tak bude vedieť deklarovať. Takto by ste vyprovokovali len ďalšiu nenávisť. Vymazaním vlastne ani nič nevyriešite.
V nepríjemnej situácii je najlepšie, ak si vypočujete vášho zákazníka. Možno vás kritizuje len preto, že nebol spokojný s vašou službou alebo nedostal informáciu, ktorú potreboval. Spravte pre neho niečo navyše, určite ho táto pozitívna reakcia prekvapí. Môže tak znovu nadobudnúť dôveru vo vašu značku.
Vysporiadať sa s kritikou, ktorá sa nenesie v príjemnom duchu, nie je vôbec jednoduché. My sme sa vo Wisible stretli s mnohými negatívnymi komentármi a poznámkami. Ukážky v blogu pochádzajú z našej kampane Robim na vychodze, kde na hejt reagujeme v nejednej situácii. Profesionálne, neútočne a pravdivo.
Zdroj: https://www.kontentino.com/blog/how-to-respond-to-hate-comments-on-social-media/
Hľadáte kvalitný marketing na mieru pre vašu firmu? Prinesieme systém do marketingu aj vám.