Zaujíma vás téma employer brandingu a jeho vplyv na dnešné podnikateľské prostredie? Je dôležité uvedomiť si, že táto téma je dnes kľúčová a je stále viac diskutovaná. Prečo je tak dôležitý a čo môže obnášať?
Klient DeutschMann je dlhodobým partnerom našej agentúry a momentálne spolupracujeme na kampani s názvom “Hýbeme svet k lepšiemu“. Cieľom kampane je získať niekoľko desiatok nových zamestnancov do konkrétneho obdobia.
Na rôznych eventoch používame tzv. veľkú krabicu, ktorá reprezentuje hlavný rozpoznávací prvok kampane.
V minulosti sme s klientom úspešne spustili kampaň “Robim na Východze”, ktorá v priebehu 9 mesiacov v roku 2019 prilákala viac zamestnancov ako za celý predchádzajúci rok 2018. Možno si spomínate na vtipné billboardy pri dialnici “Tu še obrac” a potom nasledovný “Ši še neobracil?”
Po rokoch tejto kampane, sme navrhli DeutschMannu modernejšiu, vizuálne elegantnejšiu a väčšiu kampaň, ktorá osloví širšie publikum do zamestnania v Trebišove.
Prieskum trhu nám poskytuje dôležité údaje o našom klientovi a jeho cieľovej skupine. Je nevyhnutné detailne pochopiť charakteristiky cieľovej skupiny, ako je vnímaný klient a s čím je spájaný. Identifikácia najefektívnejších marketingových kanálov je kľúčová.
Na základe získaných údajov sme vypracovali stratégiu kampane. Názov kampane “Hýbeme svet k lepšiemu” vychádza práve z analýzy a získaných informácií.
Celkový prieskum sa rozdeľoval na dve časti: Externý a interný. Tým, že sme získali aj údaje zvnútra firmy, sme boli schopný vytvoriť správne slogany a odlíšenie značky. V externom prieskume vyšlo, že aká taká znalosť značky DeutschMann na východe je, ale nevedeli si zaradiť v čom sú výnimoční. To bola teda naša úloha násť to správne riešenie. Dokonca sme zistili, že niekoľko desiatok % ľudí vôbec o DeutschMann nevie. Tak sme sa kampaň zamerali aj na túto skupinu, ktorá nemá žiaden vzťah k nášmu klientovi.
Vytvorenie vizuálneho prvku, ktorý sa ľahko zapamätá, je nevyhnutné. Tento prvok musí byť spojený so značkou a vyvolať pozitívne reakcie u našej cieľovej skupiny do 3 sekúnd.
Predstavte si, že autom preletíte okolo billboardu, koľko máte sekúnd aby ste rozpoznali značku? Tak isto prehliadate internet. Preto spájame rozpoznanie s farbou a nieči fyzickým, čo môžete teoreticky chytiť.
Pre našeho klienta sme vytvorili červenú krabicu, ktorá sa otvára a spája s motívom “Rozbaľ to s DeutschMannom” a sloganom “Hýbeme Svet k lepšiemu”.
Pre našeho klienta sme vytvorili červenú krabicu, ktorá sa otvára a spája s motívom “Rozbaľ to s DeutschMannom” a sloganom “Hýbeme Svet k lepšiemu”.
Náš tím odborníkov pracoval na sloganoch, ktoré ladia s vizuálnym znakom firmy. Vytvorili sme tiež sériu sloganov, ktoré sú v súlade s vizuálnym identifikátorom klienta.
“Rozbaľ krabicu, rozbaľ svoje možnosti, rozbaľ svoju kariéru.”
Zamestnanci DeutschMannu sú aktívne zapojení do kampane, pričom sme cielene oslovovali rôzne skupiny potenciálnych zamestnancov.
Študenti
Vytvorili sme plagáty pre stredné a vysoké školy s hlavným sloganom “Je to moje prvé zamestnanie a ostanem”.
Hlavná myšlienka:
“Je to moje prvé zamestnanie a ostanem.”
Znevýhodnení
Zamerali sme sa aj na znevýhodnené osoby, ktoré v DeutschMann majú vďaka ich hodnotám podporu a priestor na kvalitnú prácu. Môže to byť hendikepovaná osoba, róm, a podobne.
Hlavná myšlienka:
“Tu nájdete zlepšenie života, splnenie cieľov a skvelý team.”
Navrátilci zo zahraničia a prilákanie mozgov domov na východ
Celoslovenským problémom je udržať šikovných ľudí doma a už vôbec na východe. Zamerali sme sa na skupinu ľudí v zahraničí, ktorí majú tiež potenciál nájsť si slušnú a kvalitnú prácu doma na východe a byť so svojou rodinou.
Hlavná myšlienka:
“Na východe zarábam lepšie ako vonku.”
Youtube a články v médiach
Okrem youtube videí sme pripravili články do rôznych médií na podporu značky, ktoré zviditeľnili kampaň “Hýbeme svet k lepšiemu” a v neposlednom rade samozrejme aj sociálne siete.
Sociálne siete
Sociálne siete spravujú naši špecialisti, ktorí sa pravidelne venujú príprave tém v spolupráci s klientom. Spravujeme DeutschMann Facebook, Instagram je v príprave a Facebook Robim na vychodze + Instagram.
Vyhodnocovanie dát
Veľmi dôležitá súčasť online marketingu je aj sledovanie a analyzovanie, vyhodnocovanie dát z kampane, či už sociálnych sietí, návštevnosti webu, pozretí videí.
Podcasty
Keďže mladšia generácia už skôr počúva podcasty, spustili sme spoluprácu s podcastami Kurieris od ZAPO.
Vytvorili sme pristávaciu stránku hybemesvet.sk , ktorá v krátkosti vysvetľuje výhody zamestnania v DeutschManne na pozicíí Obchodník alebo Disponent v Trebišove.
Pre doplnenie online marketingu sme ešte zacielili aj kasické formáty v okolí Trebišova.
Billboardy a plagáty
Okrem online aktivít sme podporili hlavne offline marketing v oblasti Košice, Trebišov a Michalovce.
Vytvorili sme bilboardy pri cestách a polepy na zadné okná autobusov, ktoré podporujú značku klienta a rozpoznávanie značky v oblasti, kde firma sídli.
Rádio
S cieľom zasiahnúť, čo najväčšiu časť obyvateľstva sme spustili aj rádio spoty hlavne v regionálnych rádiach ako je Rádio Group (Funradio + Vlna východ) a Rádio Šírava.
Podpora slovenských umelcov
Firma DeutschMann žije svojimi hodnotami a podporuje aj projekty ako spolupráca s klubom jednoty pre dôchodcov, spolupracujú na rôznych charitatívnych aktivitách a podporujú aj slovenských umelcov.
DeutschMann podporuje aj nový slovenský film Kávej a hudobnú tour Habera & Team Tour 100.
Reprezentatívny merch
Nevynechali sme ani na reprezentatívny merch, ktorým zamestnanci môžu podporovať značku a tým rýchlejšie vzbudiť záujem u potenciálnych zamestnancov.
Podujatia
DeutschMann pripravuje sériu podujatí, na ktorých ešte viac posilnia značku a aktuálnu kampaň.
Ako sa kampani darí?
Momentálne (článok píšeme v júni 2024) prebieha kampaň druhý mesiac a môžeme prehlásiť, že na východe v okolí Trebišova je DeutschMann všade vidieť. Z prieskumu vyšlo, že niekoľko desiatok percent ľudí o DeutschManne nepočuli a tým pádom nemajú ani negatívnu ani pozitívnu skúsenosť. Zamerali sme sa v kampani aj na týchto ľudí a takto zvýšime pozitívne povedomie značky ako spoľahlivého zamestnávateľa, u ktorého sa vám zlepšuje život vás a vašich rodín.
Na tejto kampani sme spolupracovali so špecialistami z agentúry Generations, ktorá je zameraná na brandy (značky). Spoločne vytvárame projekty, ktoré klientom prinášajú výsledky.
Hľadáte kvalitný marketing na mieru pre vašu firmu? Prinesieme systém do marketingu aj vám.