Už vieme, ako a čo komunikovať. Pomaly ale isto sa dostávame k cieľu. Na záver marketingovej stratégie firmy si zodpovieme otázku: „Kde budeme servírovať váš marketingový obsah?“
Odpoveď je jednoduchá: na marketingových kanáloch, kde sa nachádza vaša cieľová skupina zákazníkov.
Okrem konkrétnych médií musíte poznať, v akej fáze nákupného cyklu sa zákazníci na konkrétnom marketingovom kanáli nachádzajú. A podľa toho prispôsobiť typ obsahu, ktorý im naservírujete.
Tento marketingový model rozdeľuje našu cieľovú skupinu na 4 segmenty, ktoré sa nachádzajú v inej fáze nákupného cyklu. Každý segment potrebuje iný typ obsahu.
Inak povedané, ak budete priamo predávať vaše produkty alebo služby človeku, ktorý sa o vás dozvedel iba dnes a nemá v úmysle nakúpiť, pravdepodobne nebudete úspešní.
Ak však tomu istému užívateľovi ukážete reklamu na článok „Ako vybrať víno pre milovníka vín“, spomenie si na vás, keď bude potrebovať víno pre svojho dobrého kamaráta.
Cieľom tejto marketingovej pomôcky je urobiť z človeka, ktorý nepozná vašu značku, lojálneho zákazníka.
Vo fáze SEE sa nachádzajú tí ľudia z vašej cieľovej skupiny zákazníkov, ktorí sa stretávajú s vašou značkou prvýkrát. Nemajú v úmysle nakúpiť; chcú iba vedieť, čím sa v podnikaní zaoberáte. Nevytvárajte preto reklamy, ktoré „tlačia“ zákazníkov do nákupu. Pripravte im obsah, ktorý ich:
V tejto fáze budujete povedomie o vašej značke. A to na marketingových kanáloch, kde sa pohybuje vaša cieľová skupina zákazníkov. Využiť môžete napríklad:
Ako meriame úspešnosť vašej snahy vo fáze SEE?
Konkrétne metriky závisia od typu zvolených kanálov.
Na obrázku môžete vidieť marketingovú stratégiu firmy, kde odporúčame klientovi konkrétne marketingové kanály na oslovenie cieľovej skupiny vo fáze SEE.
V tejto fáze sa z človeka, ktorý vás ešte donedávna nepoznal, stáva potenciálny zákazník. Vie, že má nejaký problém, a preto vyhľadáva informácie o vhodných produktoch a službách, ktoré môžu vyriešiť jeho problém.
Vaša značka by mala byť pripravená poskytnúť zákazníkovi relevantné informácie. Ak poskytujete wellness služby, môžete napríklad napísať článok „Je lepšia fínska alebo infrasauna?“ a zdieľať ho na sociálnych sieťach, prípadne propagovať na Googli ako platenú PPC search alebo bannerovú reklamu.
Na rozdiel od fázy SEE sa dostávame bližšie k vášmu produktu alebo službe.
V tejto fáze budujete dôveru voči vašej značke. A to na marketingových kanáloch, kde sa pohybuje vaša cieľová skupina zákazníkov. Využiť môžete napríklad:
Ako meriame úspešnosť vašej snahy vo fáze THINK?
CTR (pomer medzi ľuďmi, ktorým sa zobrazila reklama, a tými, ktorí sa preklikli na váš web).
V marketingovej stratégii firmy dávame konkrétne odporúčania, čo komunikovať v danej fáze nákupného cyklu zákazníka.
Dostávame sa do momentu, pre ktorý ste založili biznis, a to predávať svoje produkty alebo služby. Zákazník je pripravený nakúpiť, a to hneď teraz. Presvedčte preto vášho potenciálneho zákazníka, že váš produkt alebo služba je to najlepšie riešenie.
Ako to docieliť? Zamerajte sa na dokonalú prezentáciu benefitov, poskytnite zľavy či bonusy; jednoducho pripravte pre budúcich zákazníkov lepšiu ponuku ako konkurencia.
Prevádzkujete coffee shop, ktorý ako jediný v Bratislave ponúka prémiovú kávu z Brazílie? Pochváľte sa s týmto benefitom napríklad v PPC kampani na Googli.
V tejto fáze predávate konkrétne produkty a služby ľuďom, ktorí chcú nakúpiť v danom momente. A to na marketingových kanáloch, kde sa pohybuje vaša cieľová skupina zákazníkov. Využiť môžete napríklad:
Ako meriame úspešnosť vašej snahy vo fáze DO?
Jedným zo spôsobov, ako môže náš klient získavať nových zákazníkov, sú tzv. case studies (prípadové štúdie).
Dobrá marketingová stratégia firmy by mala dať odpoveď aj na otázku: Ako získať lojálnych zákazníkov? Je to jednoduché: dajte vášmu zákazníkovi najavo, že si ho vážite.
Môžete ho zapojiť do vernostného programu, poslať mu zľavový kupón či vianočný darček v podobe zdarma produktu.
Do fázy CARE zaraďujeme všetkých zákazníkov, ktorí u vás nakúpili aspoň 2-krát.
V tejto fáze sa staráte o vašich zákazníkov. A to na marketingových kanáloch, kde sa pohybuje vaša cieľová skupina zákazníkov. Využiť môžete napríklad:
Ako meriame úspešnosť vašej snahy vo fáze CARE?
V marketingovej stratégii sme poradili klientovi v IT sektore, aby pravidelne prinášal svojim klientom novinky.
Marketingový model SEE-THINK-DO-CARE vám pomôže identifikovať správne marketingové kanály a vybrať vhodný obsah tak, aby ste z človeka, ktorý nepozná vašu značku, urobili lojálneho zákazníka.
Vhodné marketingové „posolstvo“ do jednotlivých fáz vyberajte podľa toho, čo v nich od vás očakávajú vaši zákazníci. A to zistíte hlavne v prieskume.
A je to tu: úplný záver marketingovej stratégie vašej firmy. Odteraz môžete robiť online aj offline marketing, ktorý má systém.
Ďalšie časti marketingovej stratégie:
Ak nechcete robiť marketing „halabala“, ale chcete mu dať systém, budeme radi, ak sa obrátite na Wisible.
Hľadáte kvalitný marketing na mieru pre vašu firmu? Prinesieme systém do marketingu aj vám.