Predávajte a získavajte konverzie z web stránky

Návšteva nestačí.
Predstavte si, že by k vám domov prišla návšteva, na ktorú ste sa dlho tešili. Avšak, za celý čas nič nepovie, neponúkne sa ničím, čo ste pre ňu celý deň chystali, ani vám nič neprinesie. Budete sklamaní.

Rovnaké či ešte väčšie sklamanie zažijete, ak vašu perfektnú novú webstránku navštívia tisíce ľudí, ale nevykonajú žiadnu akciu.

Túžite po konverzii
Konverzia nastane vtedy, keď návštevník vykoná na vašej webstránke akciu, ktorú si želáte. Ide o ľubovoľnú akciu presahujúcu bežné prehliadanie webstránky. Existuje široké spektrum konverzií. Mali by ste si zadefinovať, čo je vašou želanou konverziou.

Vyberte si z viacerých možností konverzií

Čo všetko môže byť konverziou?

  • prečítanie článku,
  • zanechanie e-mailového kontaktu,
  • registrácia na stránke,
  • stiahnutie súboru,
  • vykonanie objednávky produktu alebo služieb,
  • vyplnenie kontaktného formulára a mnohé ďalšie.

Väčšina klientov si stanoví ako želanú konverziu objednávku.

Pochopiteľne, väčšina klientov si stanoví ako želanú konverziu objednávku produktu alebo služby, ktorú ponúkajú. Je potrebné si však uvedomiť, že dosiahnutiu tohto cieľa vo väčšine prípadov predchádzajú určité medzikonverzie – medzníky, bez ktorých by želaná konverzia bola ohrozená.

Skôr ako začneme predávať, je dôležité budovanie vzťahov s potenciálnymi zákazníkmi. Ako medzikonverzia v takomto prípade môže vystupovať prečítanie článku, prípadne zanechanie e-mailového kontaktu pre zasielanie newslettra.

Nie je pomer ako pomer

Zo všetkých pomerov by vás mal v intenciách vašej webstránky najviac zaujímať práve pomer konverzný.

Konverzný pomer vyjadruje percentuálny pomer úspešne vykonaných akcií k počtu návštev na stránke.

Čím je tento pomer vyšší, tým lepšie pre vás.
Pre ilustráciu, ak je našou želanou konverziou zanechanie e-mailu, bežný konverzný pomer sa pohybuje v rozmedzí 5 až 10%, pokiaľ ide o objednávky v e-shopoch, je to 0,3 až 5 %.

Ako zvýšiť konverzný pomer?

1. Zjednodušte kontaktný formulár. Komplikované kontaktné formuláre majú úžasnú schopnosť odradiť návštevníkov.
2. Pochváľte sa referenciami od spokojných klientov. Vyvolajte túžbu v návštevníkoch konvertovať na zákazníkov.
3. Zaveďte live chat. Takto pomôžete potenciálnym klientom, ktorí sa nevedia zorientovať na stránke, ale aj tým, ktorí majú záujem o individuálnejší prístup.
4. Ponúkajte pútavý obsah. Obsah vytvára obrovský priestor na budovanie vzťahov. Staňte sa opinion lídrami vo vašej oblasti.
5. Ponúkajte zaujímavé súbory na stiahnutie zadarmo. Návštevníci, ktorých osloví váš e-book si s väčšou pravdepodobnosťou objednajú aj platené produkty alebo služby.
6. Spravte vašu webstránku prehľadnejšou. Používajte zrozumiteľné vyhľadávanie, tlačidlá. Zbavte sa textov, ktoré nie sú dôležité.
7. Používajte inštruktážne video.Krátke video predstavuje efektívny nástroj, pomocou ktorého objasníte váš brand, produkty alebo služby.

Efektívne meranie konverzie
Tipy na zvýšenie konverzného pomeru, ktoré uvádzame, nefungujú univerzálne. Ku konverzii by sme mali pristupovať čisto intuitívne, ale mali by sme ju efektívne merať. V praxi najčastejšie využívame nástroj Google Analytics.

Vaše želané konverzie by mali byť vždy naviazané na váš biznis plán. Ak prevádzkujete e-shop, registrácia do newslettra vám k spokojnosti nestačí. Radi vám pomôžeme s nastavením vašich konverzných cieľov. Kontaktujte nás.

11. september 2016

Späť

Máte záujem o riešenie od nás? Chcete sa dozvedieť viac?

Kontaktujte nás
  • Polus towers
  • Ergo
  • Dejmark
  • Tempo Kondela
  • Tauris
  • Deutschmann
  • Cube

Kontaktujte nás

Ak žiadate naceniť projekt, prosíme uveďte aj telefónne číslo.

Ďakujeme Vám

Ďakujeme za vyplnenie kontaktného formulára.
V najbližšej dobe vás budeme kontaktovať.