Farebné kombinácie pre vašu webstránku

Ste radi pekne oblečení? Aj váš web skúste zladiť do vhodných farieb.

Je fascinujúce, koľko pozornosti venujeme farbám v našom každodennom živote. Farbami sa riadime pri výbere oblečenia, doplnkov do domácnosti či pri nákupe potravín. Napriek tomu, mnohí z nás zanedbávajú význam farieb vo svojom biznise. Mylne sa domnievame, že výberom loga, hlavičkového papiera a vizitiek hra s farbami končí. Niektorí z vás majú definované dizajn manuály, avšak tieto obvykle neobsahujú grafiku pre digitálne riešenia. A preto je farebnosť webstránky samostatným bodom, ktorý si treba vyjasniť.

Farby by mali zrkadliť váš biznis

Ak je vaša značka spojená s konkrétnymi farbami, je vhodné sa ich držať aj pri navrhovaní alebo redizajne vašej webovej stránky. Konzistentnosť je v tomto prípade veľmi dôležitá.

Myslite na to, že farby, ktoré si vyberiete, vyvolávajú u návštevníkov vašej webstránky pocity ešte skôr, ako si stihnú prečítať informácie uvedené na vašej stránke. Aj z tohto dôvodu by sme výber farieb rozhodne nemali podceňovať.

Ako postupovať pri výbere farieb

1. Inšpirujte sa.

Zjednodušte si život pri výbere farebnej schémy pre vašu webovú stránku. Existuje viacero užitočných online nástrojov, ktoré vám pomôžu predstaviť si, aká farebná kombinácia je pre vás vhodná. Zaujímavým nástrojom je AdobeCC, ktorý vám umožní pozrieť si analogické aj komplementárne farby pre vami zvolené farby. Kliknite si na https://color.adobe.com/create/color-wheel/ a na farebnom kruhu si vyberte farbu, ktorá najviac vystihuje vašu firmu. V ľavom menu označte možnosť „complementary“ a zobrazí sa vám komplementárna farba k vašej hlavnej farbe.

Čo sú to komplementárne farby

Komplementárne alebo doplňujúce sa farby sú na farebnom kruhu umiestnené oproti sebe. Ich výhodou je, že vytvárajú dostatočný farebný kontrast, a tak vám pomáhajú vašu webovú stránku oživiť. Komplementárnymi farbami môžu byť napríklad oranžová a modrá. Aby ste si vedeli komplementárne farby lepšie predstaviť, pozrite si obrázok nižšie.

Komplementárne farby

Čo sú to analogické farby

Analogické farby sú na farebnom kruhu umiestnené vedľa seba. Ich výhodou je, že sa ľahko kombinujú. Nevýhodou je, že väčšinou neposkytujú dostatočný farebný kontrast, aby ich kombinácia nepôsobila fádne. Analogické farby sú napríklad žltá a zelená. Aby ste lepšie porozumeli analogickým farbám, pozrite si obrázok nižšie.

Analogické farby

2. Vyberte si primárnu farbu pre vašu webovú stránku.

Ako dominantnú si vyberte farbu, o ktorej ste naozaj presvedčení. Často je ňou niektorá z farieb, ktoré používate vo svojom logu. V prípade, že logo nemáte, môžete si vybrať akúkoľvek farbu, ktorá by sa hodila k vášmu biznisu. Nedávno nás oslovila klientka, ktorá dlhodobo používala ako hlavnú farbu svojej značky modrú. Po rokoch sa jej modrá zunovala a rozhodla sa pre odvážnejšiu bordovú.

3. Okrem primárnej farby si zvoľte 1 až 2 farebné akcenty.

Farebné akcenty osviežia celkový vzhľad vašej web stránky. Je vhodné ich použiť pri dizajnovaní navigačných tlačidiel, na miestach, kde vyzývate návštevníka webovej stránky k akcii a na všetkých ďalších miestach, kde chcete upútať jeho pozornosť. Pri hľadaní farebných akcentov odporúčame siahnuť po komplementárnych farbách k vašej primárnej farbe.

4. Vyberte si farbu pozadia, s ktorou sa viete stotožniť.

Farba pozadia musí ladiť s primárnou farbou a doplnkovými farbami, ktoré ste si zvolili pre vašu webovú stránku. Najdôležitejším aspektom pri výbere farby pozadia je čitateľnosť textu. Pekné farby si vyberáte, aby slúžili vašim zámerom, a nie preto, aby znemožnili vašim návštevníkom prečítať si obsah vašej webovej stránky. Najčastejšie používanou farbou pozadia je biela, pretože vytvára ilúziu priestoru a zjednodušuje čitateľnosť textu. Ak sa rozhodnete pre inú farbu, siahnite po svetlých odtieňoch, ktoré sa nebijú s vašou primárnou farbou a doplnkovými farbami.

5. Všetko s mierou

Proporčnosť farieb použitých na vašej webovej stránke by mala byť inšpirovaná dizajnérskym pravidlom 60 : 30 : 10. A tak, 60% by mala predstavovať primárna farba a 30% a 10% prenechajte doplnkovým farbám.

Prečo sú farby také dôležité?

Farby umocňujú zapamätateľnosť značky

Až 80 percent užívateľov e-shopov sa zhodne na tom, že farby im pomáhajú zapamätať si značku.

Farby vnímame rýchlejšie ako text

Svätá pravda. Farbami môžete zaujať návštevníkov vašej webovej stránky oveľa skôr, ako začnú venovať pozornosť textu. Avšak, je dôležité pamätať na výber farieb, ktoré nekomplikujú čitateľnosť textu.

Farby majú dôležitú schopnosť evokovať emócie

Nie je jedno, aké farby si pre vašu webovú stránku vyberiete. Jednotlivé farby a ich farebné kombinácie majú schopnosť vyvolávať emócie. A vy predsa chcete v klientoch vyvolať pozitívne a intenzívne emócie, ktoré vám pomôžu uchovať sa v ich pamäti a odlíšiť sa od konkurencie.

Farby majú rôzny význam

Jednotlivé farby sú spájané s rôznymi pocitmi a hodnotami. Tieto sa však menia v závislosti od kultúry, a tak pri výbere farieb by ste mali zohľadniť aj geografické územie, v rámci ktorého podnikáte.

Ak by ste potrebovali s výberom farieb pre vašu webovú stránku poradiť, ochotne vám pomôžeme. Naši skúsení grafici navrhujú atraktívne a nadčasové riešenia aj pre tých najnáročnejších klientov. Pozrite si našu infografiku a inšpirujte sa.

Ak chcete vedieť, aké farby by sa hodili k vašej primárnej farbe, pozrite si nižšie uvedené farebné inšpirácie.

Farebné inšpirácie

14. december 2016

Späť

Máte záujem o riešenie od nás? Chcete sa dozvedieť viac?

Kontaktujte nás
  • Polus towers
  • Ergo
  • Dejmark
  • Tempo Kondela
  • Tauris
  • Deutschmann
  • Cube

Kontaktujte nás

Ak žiadate naceniť projekt, prosíme uveďte aj telefónne číslo.

Ďakujeme Vám

Ďakujeme za vyplnenie kontaktného formulára.
V najbližšej dobe vás budeme kontaktovať.