Za skvelým webom hľadaj namakaný koncept

Koncept alebo koncepcia je podľa nášho názoru jedným z najdôležitejších stavebných krokov, ktoré vedú k webu podľa vašich predstáv.

Keď už máme nahrubo definovanú štruktúru webu, je dôležité dať obsah do formy, na základe ktorej bude vytvorený grafický dizajn, navrhnutím tzv. konceptu. Koncept je schematická (wireframe) simulácia web stránky, ktorá zobrazuje všetky podstránky webky, ideálne aj s konečným obsahom.

Za skvelým webom hľadaj namakaný koncept

V minulosti sa nám viackrát stalo, že nám klienti dodávali obsah do webstránky až potom, ako bola graficky navrhnutá a naprogramovaná. Keď sme texty od klienta naplnili(často nám dodali viac ako 20 strán textu), nezmestili sa do navrhnutej grafiky a výsledok vyzeral veľmi neprofesionálne.

Je nutné dôkladne premyslieť, ako texty zapracovať do web stránky, aby pôsobili prehľadne, čisto a esteticky a boli v súlade s grafikou. Na toto nám slúži koncept.

Pri tvorbe konceptu je dobré vyjasniť si, čo je cieľom webovej stránky, aké by mali byť jej základné funkcie a pre akú cieľovú skupinu ju vytvárame.

Vďaka konceptu alebo koncepcii si ujasníme, aký rozsah textu a obrázkov potrebujeme do web stránky. Takto vznikne prototyp projektu, na základe ktorého budeme mať oveľa jasnejšie v tom, čo všetko chceme mať na webe (aké podstránky, texty, videá, fotografie, infografiky, blogy, call to action buttony). Koncept by mal zohľadňovať aj SEO a v textoch by mali byť obsiahnuté kľúčové slová, ktoré zlepšia pozíciu vášho webu pri vyhľadávaní.

V koncepte sa presne pomenúvavajú nadpisy, popisy, rozmiestnenie objektov (kde bude obrázok, nadpis, menu, popis produktov...) a vďaka tomu získame ucelenú predstavu, čo konkrétna web stránka bude komunikovať.

Keď už máme koncept s textami hotový, môžeme jednoduchšie navrhnúť grafický dizajn. Väčšinou odporúčame uskutočniť profesionálne fotenie produktov alebo kolektívu a života vo firme, aby vaša web stránka pôsobila skutočne autenticky. Vďaka tomu vznikne elegantný dizajn s hodnotnými informáciami a fotografiami, ktoré vaša cieľová skupina ľahšie pochopí.

Pre porovnanie si pozrite koncept a grafiku hlavnej stránky, ktoré sme navrhli pre nášho klienta Olivera Korbaša.

koncept porovnanie

V koncepte treba vytvoriť priestor pre tvorbu obsahu v podobe článkov, blogov, videí, infografík, a podobne.

Keď už máme grafiku, máme aj hotové texty web stránky, oveľa ľahšie sa nacení ďalšia fáza výroby web stránky. Nacenenie bude omnoho presnejšie ako pôvodné cenové odhady.

Preto si myslíme, že bez jasnej koncepcie a textov je veľmi ťažké odhadnúť skutočnú cenu web stránky.

Čo by sa mohlo stať, keby sme nerobili koncepty web stránok?

Keby sme nemali hotové texty v konceptoch, vznikali by časové prieťahy v projekte a množstvo nepríjemných prekvapení.

Preto Wisible poskytuje klientom aj tieto služby, a to konkrétne stanovenie si cieľovej skupiny, tvorbu textov, vytvorenie konceptu, aby sme presne definovali, čo má web stránka komunikovať. Vďaka tomu na projekte ušetríte stovky hodín, ktoré by ste inak strávili písaním textov a lámaním si hlavy, ako to všetko poskladať do funkčného, pekného a zrozumiteľného webu. Koľko peňazí ušetríte, ak namiesto desiatok či stoviek hodín strávených nad tvorbou webu to vďaka nám bude o 50 až 70 % menej? :)

30. jún 2017

Späť

Máte záujem o riešenie od nás? Chcete sa dozvedieť viac?

Kontaktujte nás
  • Polus towers
  • Ergo
  • Dejmark
  • Tempo Kondela
  • Tauris
  • Deutschmann
  • Cube

Kontaktujte nás

Ak žiadate naceniť projekt, prosíme uveďte aj telefónne číslo.

Ďakujeme Vám

Ďakujeme za vyplnenie kontaktného formulára.
V najbližšej dobe vás budeme kontaktovať.